Friday, March 2, 2007

Een winterochtend

Wanneer ik ze wakker maak, ziet Nora er een beetje ziek uit. De oorzaak wellicht : een vaccinatie gisteren. Ik besluit haar toch naar de kribbe te brengen. Op mijn bureau ligt een dringende zaak te wachten... Enorme file naar het werk. Een huilende Nora op de achterbank. Rustig blijven is de boodschap. Adem in, adem uit. Op kantoor blijkt de computer het dossier dat vandaag af moet, niet te willen prijsgeven. Terug naar huis, waar het bestand ook is opgeslagen. De file richting werk is intussen verdwenen. Op de miraculeuze wijze waarop alleen files dat doen. Maar nu heeft elke andere chauffeur blijkbaar tijd. Véél tijd. Ik niet. Zucht. Amper terug op mijn bureaustoel, rinkelt mijn gsm. De kribbe. Nora heeft nu echt wel koorts. Terug naar de kribbe, Nora naar omi, terug naar kantoor. Om half elf kan mama aan haar werkdag beginnen. Na het nodige gevloek, tenminste...

No comments: